keskiviikko 12. maaliskuuta 2014

stop saying tomorrow


Ajattelin vaihteeks tehdä vähän erilaisen postauksen kuin yleensä. Tein tänään salilla hiukan erilaisen treenin kuin normaalisti ja kokeilin vähän uusia juttuja. Kerronkin nyt todella tarkasti mistä mun tämän päiväinen treeni koostui, mutta se ei tarkoita sitä, että sun kannattaisi ottaa oppia ja tehdä samalla tavalla. Jokainen tekee sellaisen treenin, kuin itselle parhaaksi näkee ja ottaa oppia/kysyy neuvoa sellaiselta, joka oikeasti tietää näistä asioista. ;) Yritän silti motivoida teitä lukijoita omalta osaltani! :)

Olen päättänyt alkaa lisätä treeneihini enemmän aerobista osuutta, sillä mun kroppa suorastaan huutaa sitä! Toki oon tähänkin asti treenien alussa ja/tai lopussa juossut matolla, polkenut pyörällä tai käynyt ryhmätunneilla. Se on kuitenkin ollut vain osana lihaksien lämmittämistä ja usein hyvin pikaista. Yritän edes kerran viikossa tehdä kunnon aerobisen treenin, johon tänään vain vähän harjoittelin. :P


Aloitin treenin 30 min. juoksumatto sessiolla, joka koostui seuraavista osista:

2 min. kävelyä tasaisella (6,0 km/h)
8 min. kävelyä ylämäkeen (6,5 km/h)
15 min. hölkkää tasaisella (9,5 km/h)
5 min. kävelyä tasaisella (6,0 km/h)
Yhteensä poltin 265 kcal ja välimatkaksi tuli 3,87 km.

Mulla tulee usein sääret kipeäksi juoksumatolla ja en ymmärrä syytä tähän. Näin kävi taas jälleen kerran kävellessäni, mutta vaihdettuani hölkkään kipu loppui ja loppumatka menikin ongelmitta. Kyllä mulla silti hiki virtasi ja urheilulta tuntui tuokin aika! :D


Sen jälkeen siirryin tekemään peppua muokkaavia liikkeitä, jotka on Janni Hussin vinkkaamia. Täältä näet liikkeet oikein tehtynä, joten en ala sen kummemmin selittämään. Itse tein noista lantion nosto, päkiätäppäys kyykyssä ja kanta kattoon. Janni on myös antanut sivulla vinkit toistoihin ja sarjoihin, mutta itse hieman muokkasin mulle sopivaksi ja aina voi parantaa! :)

Lantion nosto:
3x30 toistoa (sarjojen välissä 30s tauko)

Päkiätäppäys kyykyssä:
3x2x10 toistoa (sarjojen välissä 30s tauko)
 Tein siis kolme sarjaa siten, että ensin oikealla jalalla 10 toistoa ja sitten vasemmalla jalalla 10 toistoa. Sen jälkeen heti perään taas oikealla jalalla 10 toistoa ja vasemmalla jalalla 10 toistoa. Sen jälkeen pidin 30s tauon, jonka jälkeen aloitin toisen sarjan. Toivottavasti ymmärrätte näistä jotain. :D

Kanta kattoon:
3x2x10 toistoa
Samalla periaatteella kuin edellinen liike.

Kannattaa tosiaan katsoa tuo linkki, jos oikeasti kiinnostaa nähdä nämä liikkeet.


Lopuksi tein vielä hieman punnerruksia, sillä ne ovat yksi todellisista heikkouksistani. Älkääpä siis naurako näille mun sarjoille ja toistoille! :D

4x5 toistoa (sarjojen välissä 10s)
6x3 toistoa (sarjojen välissä 10s)

kuvat weheartit.com

Luultavasti tällaisia postauksia ei hirveästi täällä näy, sillä tuntuu hieman hassulta laittaa näitä tällaisena amatöörinä. Tosin itseäni vartenhan nämä osittain ovatkin, enkä edes yritä tehdä itsestäni mitään ammattilaista. Näitä voi olla toisaalta melko mukava lukea myöhemmässä vaiheessa, joten saapi nähdä! :)

2 kommenttia:

  1. mulla oli kans yhessä vaiheessa toi ongelma kipeitten säärien kans ja huomasin jännittäväni koko ajan jalkaa fleksioon, enkä rentouttanu sitä askelten välissä. Sit ku kiinnitin siihen huomioo nii mulla ainaki autto! :) en tiiä tajusitko tota mun selitystä mut siis tavallaan pidin mun jalkapöytää koko ajan jännittyneenä tietyssä asennossa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tajusin kyllä! :) Oon itseasiassa alkanu kiinnittään siihen huomioo ja se on helpottanu ainakin juostessa. Kävellessä tulee vielä välillä ja varsinkin matolla kävellessä ylämäkeen. Johtuu varmaan siitäkin, että siinä ylämäkikävelyssä jalassa/nilkassa on vielä suurempi taitto kuin tasaisella. Onpas vaikeata selittää.. :D

      Poista

Kiitos palautteestasi!