maanantai 22. huhtikuuta 2013

tuu jo kesä




Vitsit että mä odotan kesää! Tänään oli niin hieno keli, että aijaijai...auringonpaiste palautti mieleen sen lämmön ihanuuden. Toivottavasti nyt kynnyksellä olevana kesänä saa nauttia tuosta möllykästä, vaikka satavarmasti sitäkin tulee 'kirottua' monet kerrat. Tajusin tänään, kuinka pitkä aika siitäkin on, että oon viimeks pyöräillyt enemmän kuin 2km putkeen. Puhuttiinkin murun kanssa, että täytyy kesällä mennä vaikka uimaan johki pyörillä. Tuli myös kauhee hinku mennä johki eräjormaileen teltan kanssa....katotaan saanko suostuteltua toista osapuolta messiin, haha. :D Niiiin Almastahan mä puhun...


Nää kesäkuvat tuo kyllä hyvän fiiliksen, eikä malttais odottaa enää hetkeekään. Harmi, että kesällä joutuu painaa duunia, vaikka haluais ottaa vaan arskaa. Mutta tosiasiahan on se, että köyhä opiskelija tarvii rahaa ja sitä ei tipu suoraan taivaalta. Onneks oon saanu kesätöitä ihanasta miljööstä ja uskon, että tulee kiva kesä senkin puolesta. 



Mutta nyt tähän päivään...
Lähes päivittäin pyörii mielessä tulevat yo-juhlat ja oonkin jo jotain niiden eteen tehnyt. Nimittäin mekko ja kengät on ostettu, laukku saatu mummilta lainaan, kampaaja varattu, vieraslistaa ja tarjottavia mietitty...mutta vielä on hommaa. Korut ja lakki pitäis hommata, valokuvaus varata, kutsutarpeet hommata ja aloittaa niiden väsääminen. Huomenna alotan peseen yläkerran ikkunoita, niin saadaan siivouspuolikin alkuun. Tehtiin äidin kanssa diili, että mä pesen yläkerran ja se alakerran ikkunat ja se kumpi on ennemmin pessy tarjoo toiselle pullakahvit. :D Nooo eiköhän se oo äiti, joka ne tarjoo, jos tarjoo ollenkaan. :) Kyllä se tästä!

Kohtahan on jo toukokuu ja hommataan Riikan kanssa ne salikortit vihdosta viimein. Voi kyllä olla, että näin kesällä ei hirveesti tee mieli mennä sisälle hikoileen, mutta täytyy yrittää. :) Täytys ruveta käymään lenkilläkin, kun on tietkin sulana...oon vaan niin laiska juoksemaan, tuppaa kunto loppuun kesken. Se on kyllä plussaa täällä maalla asumisessa, että salikorttikin on tosi edullinen. Voi olla, että kaupunkiin muuton jälkeen ei paljoa salilla käydä. Muuttamisesta tulikin mieleen, että nettiin tuli tossa muutama päivä sitten liiketalouden ennakkoaineisto valintakokeita varten, huhuh. Kolme aineistoa, joista kaksi kokonaan enkuks...en tykkää. Vähän hommaa suomennella niitä tämmöselle A:n englannin kirjottaneelle. Ja ihanaa, kun ei edes tiiä pääseekö koko valintakokeisiin, mutta pakkohan se on jo alkaa noita lukemaan. Koko ajan tulee vaan epävarmempi olo opiskelupaikasta. Pitää vaan pysyy positiivisella mielellä! :)

Tulipas tästä tämmönen kesähehkutus postaus, mutta aurinko vaikutti muhun näköjään heti! Nyt unten saarille, hyvää yötä kaikille saarille meneville ja niillä oleville! :>

4 kommenttia:

  1. Täälläkin kaipaillaan kovasti kesää! Pidän peukut pystyssä ja oon varma että pääset sinne opiskelemaan! :)

    VastaaPoista
  2. Olispas kiva postaus. Onpas sinulla ihana äiti kun hän on luvannut auttaa sinua ikkunan pesussa. Silloin kun itse pääsin ylioppilaaksi, mä kyllä siivosin ite meidän kodin. Äiti kävi töissä ja mulla oli töitä vaan viikonloppuisin silloin keväällä. Mä pidin ihan itsestään selvänä, että minä itse siivoon ja laitan kodin juhlakuntoon omia juhliani varten. Niin ne ajat muuttuu. Tsemppiä kevään juhlien järjestelyihin.

    Kevätterkuin Johanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on tapana järjestää kaikki juhlat yhdessä...Olis kyllä hirvee urakka järjestää kaikki yksin. :)

      Poista

Kiitos palautteestasi!